رژیم غذایی سالم

c-2-1b-400x278

نکاتی درباره رژیم غذایی سالم برای

مادرانی که شیر میدهند

 

 

بدن شما منبع تغذیه برای کودکتان است که سلامتی و شادی را برای او به ارمغان می آورد، یعنی شیر مادر. حتی اگر رژیم غذایی کودک شما غذاها باشند، شیر مادر همچنان یک منبع غیرقابل جایگزینِ مواد مغذی برای او خواهد بود. میتوانید بصورت مرتب به کودک خود شیر بدهید تا مطمئن شوید که او از این منبع بی نظیر بهره مند میشود، سالمتر رشد میکند و ارتباط میان شما و کودکتان در این فرایند حتی محکمتر میشود.

 

چگونه میتوان ارزش این منبع پنهان از مواد مغذی را افزایش داد؟ مانند بسیاری دیگر از مادران شیرده، شما هم ممکن است کنجکاو باشید که بدانید تاثیر غذایی که میخورید بر شیر مادر چگونه است. در حقیقت، لازم نیست تغییرات عمده ای در رژیم غذایی خود اِعمال کنید. کافی است چند نکته ضروری را بخاطر داشته باشید.

یک رژیم غذایی متعادل

 

با انتخاب غذاهای خود از میان گروههای متفاوت غذایی و مصرف کالریهای کافی، میتوانید مطمئن شوید که شیر شما از نظر مواد مغذی و نیز افزایشِ مقدار، بهبود پیدا کند. مصرف غذا از گروههای مختلف غذایی باعث میشود که ویتامینهای مختلفی که شما و کودکتان احتیاج دارید در بدن شما جمع شود. در یک جمله، مواد غذایی خود را ترکیب و انتخاب کنید. امروز غذایی را بخورید که دیروز نخورده اید.

 

 

مکرر بخورید

 

بیشتر مادرانی که شیر میدهند، مرتب احساس گرسنگی میکنند. سعی کنید در طول روز خوردنیهای متفاوت از غذاهای سالم بخورید تا بتوانید انرژی بدنتان را که به سختی کار میکند تا شیر تولید کند، تامین کنید.

درباره وزن کودک نگران نباشید

 

در حالیکه برخی مادران به آسانی، وزنی را که در دوران بارداری زیاد کرده اند، از دست میدهند، دیگران ممکن است در این امر با مشکل روبرو شوند. این امر ممکن است به متابولیسم، میزان فعالیت، سبک زندگی و بسیاری دیگر از عوامل ارتباط داشته باشد. هنگام تصمیم گیری درباره شیوه مناسب کاهش وزنتان، نیازهای کودکتان را درباره شیر مادر و مواد مغذی لازم را برای تولید شیر در نظر بگیرید. پرهیز از رژیمهای غذایی کم کالری، بویژه  در طول ماههای نخست پس از زایمان، باعث خواهد شد شما هم انرژی و هم شیر زیاد داشته باشید.

 

 

در خوردن ماهی، انتخاب کنید

 

شما باید در یک رژیم غذایی بی خطر برای قلب، ماهی هم مصرف کنید. برخی از ماهیها دارای مقادیر بالای DHA، EPA و اُمگا-3 (بویژه ماهیان آبِ سرد) هستند که بویژه برای رشد مغز و چشم کودک شما در سال نخستِ او لازم هستند. فکر میکنید کودک شما چگونه میتواند با این چربیها تغذیه شود؟ طبیعتا، با شیر مادر. میتوانید دست کم یکبار در هفته ماهی مصرف کنید. با اینحال، باید از غذاهای دریایی حاوی مقادیر بالای جیوه خودداری کنید. بجای آن، از غذاهای دریایی دارای مقادیر بالای اسیدهای چربِ اُمگا-3 مانند سالمون، میگو و قزل آلا استفاده کنید.

 

آب زیاد بنوشید

 

مادرانی که شیر میدهند باید مقدار زیاد آب بنوشند و علاوه بر آن، نیازهای بدن خود را به مایعات از طریق مصرف سبزیجات و میوه ها رفع کنند. با اینحال، لازم نیست تعداد لیوانهای آب را که مینوشید بشمارید. هر وقت احساس تشنگی کردید مقداری آب بخورید. اگر رنگ ادرار شما زرد و شفاف است، میتوانید مطمئن شوید که نیاز بدن شما به آب به اندازه کافی رفع میشود. نوشیندنیهای کافئین دار میتوانند بر کودک شما از طریق شیر مادر تاثیر بگذارند. بنابراین باید این نوشیدنیها را در حد اعتدال مصرف کنید و ترجیحا از آب میوه های تازه یا نوشیدنیهای گیاهی استفاده کنید.

 

منبع مطلب: شبکه ZNN www.znnnetwork.com

 


replika saat
hublot replika saat"
antalya lazer epilasyon
antalya cilt bakımı
astropay kart bozumu
astropay
astropay kart bozumu
astropay
Access denied | link.seocenter.xyz used Cloudflare to restrict access

Error 1005 Ray ID: 47a9ae1a8638c2a1 • 2018-11-16 11:39:58 UTC

Access denied

What happened?

The owner of this website (link.seocenter.xyz) has banned the autonomous system number (ASN) your IP address is in (24940) from accessing this website.